سمپاشی و دفع حشرات موذی

مورچه ها در دسته حشرات قرار می گیرند و از موجودات زنده ای هستند که خارج از محل زندگی انسان ها آسیب زا نیستند. بحث سمپاشی مورچه زمانی شکل گرفت که مورچه ها و حشراتی از این گروه در محل سکونت انسان ها به صورت تجمع یا کلونی دیده شدند.



سمپاشی سریعترین روش در دفع مورچه‌ها

مورچه‌ها در دسته حشرات قرار می‌گیرند و از موجودات زنده‌ای هستند که خارج از  محل زندگی انسان‌ها آسیب‌زا نیستند.

بحث سمپاشی مورچه زمانی شکل گرفت که مورچه‌ها و حشراتی از این گروه در محل سکونت انسان‌ها به صورت تجمع یا کلونی دیده شدند.

مورچه‌ها تقریبا در انواع محیط‌ها  توانایی زنده ماندن را دارند و سریعا با شرایط مختلف سازگاری پیدا می‌کنند.

 

روش‌های مختلفی برای دفع مورچه از خانه و محل کار انسان‌ها وجود دارد ولی سمپاشی مورچه با سرعت بیشتری نتیجه  بخش است. بسیاری از راه کارها برای جلوگیری از ورود مورچه‌ها به داخل ساختمان، پیشگیرانه است مثلا نظافت مداوم و جارو کردن سطوح از جمله کارهایی است که می‌توان برای پیشگیری از ورود مورچه بکار رود.

 

 

 قبل از اینکه مجبور به  سمپاشی مورچه در ساختمان باشید، می توان درزها و شیارهایی که در دیواره و کف ساختمان وجود دارد و احتمال  تجمع مورچه در آنجا زیاد است را تمیز نمایید. مکان هایی که احتمال تشکیل کلونی مورچه وجود دارد را می توان با سم هایی که به صورت جامد است، پر نمود.

هر نوع ماده غذای شیرین را از دسترس حشراتی مانند مورچه دور نگه داریم. اگر  با تمام مراقبت‌هایی که انجام شد باز هم  شاهد وجود‌‌‌‌‌‌انواع مورچه در محیط بودید‌‌‌‌از روش سمپاشی مورچه استفاده نمایید.

 

اصول سمپاشی مورچه در منزل

باید توجه داشته باشید که سمپاشی مورچه به صورت گسترده در کل یک ساختمان انجام می‌شود و این کار مختص بخش کوچکی از یک ساختمان نخواهد بود.

از اصول سمپاشی منازل این است که  ساختمان را از حضور افراد به خصوص کودکان، زنان باردار و افراد مسن خالی می‌کنند و سپس سمپاشی را برای همه قسمت‌ها انجام می‌دهند.

برای سمپاشی مورچه از سم مخصوص مورچه استفاده می‌کنند.

 

 

سمپاشی مورچه توسط شرکت های خدماتی انجام می شود نیروی متخصص انتخاب سم و مراحل آماده کردن آن را انجام می دهند. از موارد مهمی که در سمپاشی مورچه به آن توجه می‌شود مساحت محیطی است که نیاز به سمپاشی دارد و همچنین نوع مورچه و مقدار تجمعی که در محیط دارند.

با توجه به نکاتی که گفته شد نوع سم و مقدار مصرف آن را محاسبه می نمایند. "شرکت محیط آسایش البرز با برند گروه تخصصی نجم" در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در زمینه خدمات مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی و با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی البرز آغاز نمود. محدوده فعالیت شرکت در حال حاضر استان تهران و استان البرز است.

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید
09128612437

 

سمپاشی مورچه با توجه به گونه‌های آنها انجام می‌شود زیرا این حشره دارای تنوع بالایی است و برخی از گونه‌های آنها  عامل انتقال عوامل بیماری نیز می‌باشند. قبل از این که سمپاشی مورچه در کل ساختمان انجام شود، نباید از سم‌هایی که در بازار فروخته می‌شود به صورت جداگانه در ساختمان استفاده شود زیرا سمپاشی موجب از بین رفتن و ریشه کنی مورچه ها نخواهد شد. برخی از سم‌ها به جای از بین بردن مورچه موجب مقاوم شدن آنها می‌شوند.

سمی که در سمپاشی مورچه استفاده می‌شود نیز مهم است که بهداشتی و استاندارد باشد. از موادی که تولید کننده آن مشخص نمی‌باشد و یا دست ساز است باید جدا خودداری شود زیرا ممکن است به انسان‌ها و  محیط زیست آسیب بزند و در عین حال انواع مختلف مورچه‌ها را نیز از بین نبرد.

به هنگام استفاده از سم‌ها در سمپاشی مورچه باید نکات ایمنی به دقت رعایت گردد و فردی که سمپاشی انجام می‌دهد، ماسک و عینک مخصوص استفاده کند و با لباسی پوشیده سمپاشی نماید.

 

سم باید به  تمام نقاط ساختمان برسد و ساکنان ساختمان بعد از سمپاشی باید هوادهی مناسبی برای  قسمت‌های مختلف  منزل را داشته باشند تا بتوانند وارد محیط شوند.

نگرانی بابت ورود سم به بدن انسان در آن محیط وجود ندارد زیرا زمانی که سم خشک شد، دیگر قابلیت انتقال را ندارد. البته اگر مواد غذایی در محیط وجود داشته و تحت تاثیر مواد سمی بوده باید دور ریخته شود.

 

 

چه زمانی را برای سمپاشی مورچه انتخاب نماییم؟

بسیاری از حشرات در فصل زمستان و برخی در بهار تخم‌ریزی دارند. در واقع در این زمان می‌توان با  سمپاشی از ازدیاد  حشرات جلوگیری نمود.

مورچه‌ها دارای طول عمر زیادی هستند و ممکن است تا 7سال عمر داشته باشد. این حشره دارای دوره‌هایی برای رسیدن به تکامل که شامل تخم، لارو، پوپ و در نهایت مورچه بالغ است.

افرادی که اطلاعات دقیقی از این حشرات دارند توانایی و تخصص کافی در مورد سمپاشی مورچه دارند و  زمان بهتری را برای این کار انتخاب می‌کنند.

مورچه حشره‌ای است که به سرعت تکثیر می‌شود و تعداد آن‌ها از میلیون نیز می‌گذرد. مساله مهم برای از بین بردن مورچه‌ها با سرعت و  دقت بالاتر، از بین بردن تجمع و کلونی‌های مورچه‌ها است که احتمال ریشه کن کردن آنها را دو چندان خواهد کرد.

افراد متخصص و کار کرده در زمینه سمپاشی مورچه معمولا از مکان تجمع این حشرات در نقاط مختلف ساختمان اطلاع دارند و هیچ نقطه‌ای از سمپاشی به دور نخواهد ماند.      

 

 

نظر خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نظرات کاربران