آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب

وجود یک آزمایشگاه آب و فاضلاب در تهران به منظور پایش کیفی آب هایی که با مصارف بهداشتی انسان ها و کاربری های دیگر در ارتباط هستند امری ضروری و واجب است. اگر این کار توسط افراد مبتدی و بدون دانش کافی یا توسط تجهیزات بی کیفیت صورت گیرد نتایج قابل اعتماد نخواهد بود



از جمله آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه آب و فاضلاب در تهران صورت می‌گیرد،

آزمایشهای قابل انجام در آزمایشگاه آب و فاضلاب در تهران 

میتوان به آزمایش کردن آب آشامیدنی، آزمایش مربوط به آب چاه و آب استخر و نیز آزمایشهای آب و فاضلاب اشاره نمود. برای بررسی نمودن ویژگی‌های شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی آب‌هایی که با بهداشت انسان سر و کار دارند و نیز آب‌هایی که برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند باید آب توسط دستگاه‌ها و تجهیزات به روز آنالیز گردد.

البته پاسخ آنالیزها تا حدود زیادی به اهداف مورد نظر پایش کیفی آب بستگی دارد. از جمله معتبرترین و مجهزترین آزمایشگاه آب و فاضلاب در تهران می‌توان به شرکت محیط آسایش البرز با برند تخصصی گروه نجم اشاره نمود. این شرکت دارای بهترین و کارآمدترین نیروها بوده که با بهره‌گیری از دستگاه‌های به روز و کالیبره شده به پایش و آنالیز آب می‌پردازد.

دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاه آب و فاضلاب 


در آزمایشگاه آب و فاضلاب در تهران و نیز هر آزمایشگاه دیگری برای اندازه‌گیری کردن پارامترهای مربوط به پایش کیفی آب نیاز به تجهیزاتی است.از جمله دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاه آب و فاضلاب،PH  متر، ظرف های شیشه‌ای ، ترازو و نیز دماسنج‌هایی با دقت‌های زیاد و کم هستند. البته برای آزمایش‌های جزئی تر به دستگاه‌های دیگری هم نیاز است. برای مثال برای آزمایش‌های میکروب شناسی به دستگاه تقطیر، اجاق برق ، الکتروفتومتر نیز نیاز است. 
 

آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب

برای انجام آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی مختلف بر روی آب نیاز به تجهیزات دیگری چون پمپ خلا، دسیکاتور، خشک کن، کوره، انکوباتور، کروسبیل، فیلترهای الیاف شیشه‌ای، شیشه‌های BOD دردار، بالن‌های ته گرد، اجاق های برق و نیز  وسایل راکتور می باشد. همچنین برای آزمایش های بیولوژی به اتوکلاو، میکروسکوپ ، انکوباتور، پمپ خلاء و میکروسکوپ نیازمند هستیم. بنابراین می‌بینیم که بسته به آزمایش مورد نظر و هدف نهایی آزمایش و کاربری آن به دستگاه های مختلفی نیاز خواهیم داشت. دستگاه‌ها و تجهیزات آب و فاضلاب علاوه بر اینکه باید به روز و کارآمد باشند، باید مرتب کالیبره گردند.


اهمیت پایش کیفی آب 


بیماری‌هایی که از طریق آب آلوده به انسان منتقل می‌گردند از عوامل بیماری‌زایی مثل ویروس‌ها، باکتری‌ها، انواع جانوران تک یاخته و نیز کرم‌ها نشات می‌گیرند. البته این عوامل در اکوسیستم‌های آبی نقش بسیار محدودی دارند. اما می‌توانند روی بهداشت انسان‌ها اثر بسیار زیادی گذاشته و منجر به مسائل حادی گردند.

با اندازه‌گیری کردن شاخص‌های مربوط به آلاینده‌های میکروبی این عوامل بیماری زا نیز به صورت غیرمستقیم پایش می‌گردند. 
پایش کیفی آب به منظور ارزیابی نمودن ویژگی های بیولوژیکی و نیز  شیمیایی آبی که مرتبط با بهداشت انسان است و نیز شرایط اکولوژیکی آب و کاربرد آن صورت می‌گیرد. 


انتخاب آزمایشگاه معتبر آب و فاضلاب 


به طور کلی در ایران چندین آزمایشگاه آب و فاضلاب وجود دارد که کار تجزیه و تحلیل کیفی آب را انجام می‌دهند. برای انتخاب یک آزمایشگاه معتبر باید به چندین نکته توجه کرد. 
 

آزمایشگاه آب و فاضلاب معتبر

 

توجه به این نکته بسیار ضروری است که آزمایشگاه باید دارای تجهیزات به روز و پیشرفته باشد و از نیروهای متخصص و کارآمد استفاده نماید که بتوانند روش مناسب برای انتخاب نمونه‌ها و روش درست جمع آوری آن‌ها و نیز تجزیه و تحلیل درست داده ها را انجام دهند.

به عبارتی حتی قبل از شروع به کار و جمع‌آوری کردن نمونه ها، باید بتوانند عوامل و پارامترهایی که روی نتایج تاثیر گذارند را به درستی درک نمایند تا نتایج حاصل از آزمایش قابل استناد باشد.

شرکت محیط آسایش البرز با برند تخصصی نجم  در زمینه آب و پساب بادارا بودن آزمایشگاهی مجهز و نیروهایی کارآمد از جمله قابل اعتمادترین آزمایشگاه آب و فاضلاب در تهران به شمار می‌آید. این شرکت دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و با کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان تمامی نتایج را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

سخن پایانی 


در پایان باید گفت امروزه با افزایش جمعیت و پیشرفت صنایع آلودگی‌ها نیز افزایش یافته‌اند و این موضوع  می تواند روی سلامت انسان ومحیط زیست اثرات جبران ناپذیری را به جای بگذارد، بنابراین وجود یک آزمایشگاه آب و فاضلاب در تهران و یا هر شهر دیگری که بتواند به طور مستمر از آب و پساب نمونه برداری نموده وبا برنامه ریزی درست این اثرات مخرب را تا حدود زیادی کاهش دهد، بسیار ضروری است. 
 

گروه تخصصی نجم

 

گروه متخصصین نجم با بهره گیری از بهترین تجهیزات و نیروهای انسانی توانسته گامی بزرگ در این راستا بردارد.  این  شرکت در سایت خود نمونه کارهای خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش درآورده تا متقاضی بتواند تا حدود زیادی با نحوه کار آن‌ها آشنا گردد.

علاوه بر آن تعرفه آزمایش‌ها و روش های مورد استفاده برای متقاضی قابل دسترسی و مشاهده است. و حتی امکان مشاوره جهت انجام آزمایش برای افراد در این سایت فراهم گردیده است. بنابراین متقاضی می‌تواند با خیال راحت واطمینان کافی از نحوه انجام آزمایش و جواب نهایی و نیز با آگاهی از هزینه مورد نیاز به ثبت درخواست خود اقدام نماید. 

 

نظر خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نظرات کاربران