آزمایشگاه خاک شناسی تهران

خاک عنصر با ارزشی در بسیاری از کارها از جمله کشاورزی، باغداری، سدسازی و بسیاری صنایع دیگر می باشد، به همین دلیل استفاده از یک آزمایشگاه خاک معتبر برای آنالیز ویژگی های کاربردی خاک امری بدیهی و ضروری است.گروه تخصصی جم یکی از آزمایشگاه های بسیار معتبر و قابل اعتماد در این زمینه است.



   باتوجه به ضرورت اطلاع از بافت خاک و مشخصه‌های آن در بسیاری از کارها و پروژه‌های علمی، ضرورت استفاده از یک آزمایشگاه خاک شناسی معتبر جهت انجام آزمایش‌های مربوطه بیش از بیش به چشم می‌آید.

از جمله کارهایی که در یک آزمایشگاه خاک شناسی معتبر صورت می گیرد می توان به آزمایش تعیین بافت خاک ، آزمایش تعیین عوامل خسارت زا و محدود کننده خاک اشاره نمود. اطلاع یافتن از ویژگی‌ها ومشخصات خاک در امر کشاورزی و باغداری ، راه وشهرسازی، ساختمان‌سازی و منابع طبیعی و موارد دیگر می‌تواند بسیار کمک کننده و راه گشا باشد زیرا با انجام آزمایش‌های مورد نیاز بر روی خاک از یک سو  با کاهش خسارت‌های جانی ومالی و از سوی دیگر با افزایش بازدهی محصولات کشاورزی و باغداری  روبه رو خواهیم بود.

 

از جمله آزمایشگاه‌های معتبر خاک شناسی در تهران می توان به شرکت محیط آسایش البرز با برند گروه تخصصی نجم (http;//najmgroup.net) اشاره نمود. این شرکت با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص و نیز با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست اقدام به انجام انواع آزمایش ها و آنالیزها با استفاده از بهترین و مجهزترین دستگاه ها و تجهیزات نموده است. 


دسته بندی محصول از نوع تجهیزات آزمایشگاه خاک شناسی


 در آزمایشگاه خاک شناسی از دستگاه‌های متعددی استفاده می‌گردد که از آن جمله می‌توان به دستگاه‌های آون ، پایه عصاره گیری خاک ، دستگاه محفظه فشاری ، دستگاه اتوماتیک اندازه گیری هدایت هیدرولیکی اشباع خاک ، دستگاه ریز فروسنج اتوماتیک و انواع دیگری از دستگاه ها استفاده نمود. 

 

آزمایشگاه خاک شناسی تهران

 

یک آزمایشگاه خاک شناسی معتبر علاوه بر داشتن دستگاه‌های به روز و کارآمد باید از نیروهای زبده و متخصص استفاده نماید تا نتیجه نهایی کار مورد اطمینان باشد.

برای دسته‌بندی محصول از نوع تجهیزات آزمایشگاه خاک شناسی باید تمامی دستگاه‌های مورد استفاده در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد.

دستگاه‌هایی با تکنولوژی بالا که به طور مرتب کالیبره شوند و افراد متخصص که با نحوه صحیح کار با این دستگاه ها آشنایی کافی داشته باشند از مشخصه‌های بارز یک آزمایشگاه خاک شناسی معتبر است. 


در آزمایشگاه خاک چه می گذرد؟


در آزمایشگاه‌های خاک معتبر و پیشرفته انواع مختلفی از آنالیزهای خاکی با پیشرفته‌ترین روش‌ها و مطابق با استاندارد های جهانی صورت می‌گیرد.

آزمایش‌هایی چون تعیین نمودن چگالی بخش جامد خاک، تراکم استاندارد، اندازه‌گیری کردن میزان رطوبت خاک و نیز آزمایشاتی برای طراحی نمودن سدها وسازه های خاکی از جمله آزمایشاتی هستند که در یک آزمایشگاه پیشرفته خاک صورت می پذیرد . علاوه بر دستگاه های پیشرفته باید روش نمونه برداری از خاک هم با دقت صورت گیرد تا نتایج حاصل از نمونه برداری دقیق و قابل اطمینان باشد.

 توجه به هدف نهایی نمونه برداری در نحوه تعیین روش نمونه برداری بسیار مهم است. 

 

هزینه انجام آزمایش های خاکی


از آنجایی که امروزه با وجود نوسانات بازار ارز و تحریم‌های موجود در کشور بسیاری از مواد لازم جهت انجام آنالیزهای خاکی تحریم گشته‌اند و این امر سبب ایجاد هزینه اضافی برای وارد کردن این مواد از طریق صادرات به کشور شده است لذا مشتری باید قبل از ارائه سفارش از تعرفه آزمایش های مختلف مطلع گردد. 
 

آزمایشگاه خاک شناسی

 

 گروه تخصصی نجم این امکان را فراهم نموده که مشتری بتواند با مراجعه نمودن به سایت آزمایشگاه خاک لیست مربوط به آزمایش های صورت گرفته و هزینه ها  را مشاهده نماید ، هم چنین در صفحه نخست سایت نمونه کارهای صورت گرفته در آزمایشگاه نمایش داده می شود،  تا مراجعه کننده با مشاهده آن ها بتواند با اطمینان خاطر سفارش خود را نهایی کند. 


آشنایی با برخی دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه 


در آزمایشگاه خاک شناسی از انواع مختلفی از دستگاه‌ها با هدف‌های مختلف استفاده می‌شود از جمله این دستگاه ها می‌توان اشاره نمود به :

 

  1. پمپ وکیوم آزمایشگاهی (Mini vacuum  pump) :این دستگاه برای آون خلا ، هم چنین برای تقطیر در خلا و نیز به منظور ایجاد خلا درون شیشه های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2.  هیترهای آزمایشگاهی مجهز به همزن مغناطیسی : این دستگاه به منظور مخلوط کردن توسط همزن مغناطیسی و نیز برای حرارت دادن به محلول ها استفاده می شود. 
  3.  Mechanical shaker  یا همزن مکانیکی : همزن مکانیکی به دو شکل معمولی و گیربکسی وجود دارد . دستگاه معمولی با 1500 دور در دقیقه و دستگاه گیربکسی با 2000 دور در دقیقه کار می کنند . همزن مکانیکی برای هم زدن و نیز مخلوط نمودن مواد استفاده می گردد که دارای دورسنج دیجیتال و تایمر بوده ونیز جهت جلوگیری از فرسایش و خوردگی با اسید دارای شفت استلنس استیل است. 
  4. کوره الکتریکی یا Electrical oven: این دستگاه دارای  یک محفظه عایق شده به وسیله آجر وسیمان و پنبه نسوز بوده و توسط المنت هایی در اطراف و نیز سقف دستگاه دمایی در حدود 1100 تا 1500 درجه سانتی گراد دارد و برای ذوب برخی مواد و گرفتن خاکستر از بعضی مواد دیگر به کاربرده می شود.

 

آزمایشگاه خاک شناسی  گروه تخصصی نجم

 


 

نظر خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نظرات کاربران