آشنایی با آزمایشگاه معتمد محیط زیست و خدمات آن

آزمایشگاه معتمد محیط زیست دارای مجوز های لازم برای انجام خدمات آزمایشگاهی است. برخی از آزمایشگاه ها که توانمندی های لازم را برای ارائه خدمات داشته باشند به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست را به خود می گیرند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌در هر استانی تعدادی از آزمایشگاه ها نتایج قابل اعتماد و مورد تایید محیط زیست را دارند که صنایع و شرکت ها برای فعالیت خود باید تایید آزمایشگاهی خود را از این مراکز دریافت کنند.



آزمایشگاه معتمد محیط زیست با ارائه بهترین خدمات

آزمايشگاه معتمد آزمايشگاهي است که در بخش خصوصي يا دولتي فعال بوده و توانايي آن جهت سنجش يک يا چند پارامتر محيط زيستي بر اساس ضوابط و مقررات جاري مورد تاييد سازمان قرار گرفته است. طبق قانون خود اظهاري اداره کل محيط زيست هر استان از واحدهاي صنعتي درخواست گزارش خود اظهاري مي‌کند. واحدهای صنعتي از يکي از آزمايشگاه هاي معتمد محيط زيست درخواست مي‌کند تا نسبت به پايش خود اظهاری خود اقدام کند. خدمات ارائه شده توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست شامل انواع آزمایش ها در حوزه آب و پساپ، خاک و هوا است.

آزمایشگاه معتمد محیط زیست تهران

آزمايشگاه معتمد محیط زیست موظف است حداقل 10 روز قبل از انجام پايش در واحد صنعتي، تاريخ نمونه برداري و پارامترهاي مورد سنجش را به اداره کل محيط زيست استان و دفتر پايش سازمان حفاظت محيط زيست اعلام نمايد. لازم به ذکر است زمان نمونه برداري از طرف آزمايشگاه معتمد محیط زیست به صنعت اعلام نمي‌‍گردد و در صورت اعلام اين کار غير قانوني است.

آزمايشگاه معتمد محیط زیست پس از نمونه برداري در زمان مقرر موظف است گزارش پايش واحد را حداکثر بعد از 20 روز به اداره کل استان محل استقرار واحد صنعتي ارسال نمايد. همچنين واحد صنعتي بايستي راسا نسبت به ارسال نتايج به اداره کل اقدام نمايد.

آزمایشگاه معتمد محیط زیست

آزمایش های  شیمیایی و بیولوژی آب و پساپ در آزمایشگاه معتمد محیط زیست

سازمان‌های ذیربط از  تمام  واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی درخواست انجام آزمایش‌های مخصوص به آب و پساپ از نظر شیمیایی، فیزیکی و  میکروبی را دارند و این کار را به برخی از آزمایشگاه‌ها که از نظر تخصصی مجهز هستند و مجوز لازم از سازمان محیط زیست را دارا است محول می‌کنند. کارخانه‌ها سیستمی راه اندازی کرده‌اند تا طی یکسری روش‌های تخصصی فیزیکی و شیمیایی ، پساب خام کارخانه خودشان را تصفیه کنند بعد از انجام عملیات تصفیه نمونه‌ای از پساب تصفیه شده به آزمایشگاه معتمد محیط زیست ارسال می‌شود تا پارامترهای آن آنالیز شده و میزان آنها گزارش شود .

آزمایشگاه معتمد محیط زیست تهران

سنجش و آنالیز گازها و ذرات خروجی دودکش صنایع و خودروها توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست

بسیاری از  کارخانجات و صنایع چالش‌هایی مشابه‌ای برای کنترل آلودگی هوا دارند و همچنین راه حل‌هایی برای حل این مشکلات وجود دارد. هدف ما کمک به شرکت‌ها برای کاهش اثرات منفی آلودگی هوا بر روی محیط زیست و سلامت عموم و رسوندن شرکت به انتشار قابل مجاز زیست میحطی است. انتخاب درست و مناسب تجهیزات و سیستم کنترل آلودگی هوا به طور قابل ملاحظه ای انتشار آلاینده های خطرناک را کاهش داده و موجب به حداقل رساندن صدمات حاصل از آن بر روی محیط زیست و سلامت عموم می‌شود. آزمایشگاه معتمد محیط زیست با داشتن کارد مجرب و تجربه کافی به صنایع کمک می‌کند که بهترین تکنولوژی مناسب مختص صنعت مورد نظر خود را به کار ببرد.

آزمایشگاه معتمد محیط زیست پس از نمونه برداری ، سنجش و آنالیز داده های خروجی دود کش‌ها پارامترهای مورد سنجش را به اداره کل محیط زیست هر استان و دفتر پایش سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می‌نمایند.

ارزیابی عناصر موجود در خاک  توسط آزمایشگاه  معتمد محیط زیست

بخش هایی در این آزمایشگاه مربوط به ارزیابی هایی است که در حوزه خاک انجام می شود و تمام امکانات لازم و تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه معتمد محیط زیست برای  این کار وجود دارد و نیروهای با تجربه و تحصیل کرده در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. آزمایش‌های شیمی خاک، ارزیابی  خاک از نظر تغذیه و اندازه گیری شوری و کاتیون‌ها و آنیون‌ها همگی در این مراکز قابل انجام است. این‌ها بخش‌های کوچکی از خدمات آزمایشگاه معتمد محیط زیست است.

آزمایشگاه معتمد

 

نظر خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نظرات کاربران

اکبری

شرکت شما آزمایشگاه مورد تایید سازمان محیط زیست است؟

پاسخ کارشناس

بله شرکت محیط آسایش البرز دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست است.